joi, 4 ianuarie 2018

Marius Albert Neguț: „Revoluția română m-a impresionat prin jertfa tinerilor”

Scriitorul Marius Albert Neguț a debutat în anul 2016 cu romanul „Îngeri rătăciţi”. Romanul a apărut la editura Libris Editorial și are ca subiect revoluția română din decembrie 1989. Impresiile nu au întârziat să apară, fapt pentru care am devenit intrigată și am decis să-l iau la întrebări pe Marius Albert Neguț. Între timp, mi-am promis să-mi cumpăr și eu cartea, mai ales că evenimentele istorice din epoca contemporană sunt pe interesul meu.
Totodată, țin să menționez că mai multe detalii legat de romanul „Îngeri rătăciţi” puteți citi pe pagina de facebook.

Daniela Gorincioi: Romanul „Îngeri rătăciţi romanul DVS! de debut. De unde a venit inspiraţia de a scrie un roman?
Marius Albert Neguț: Inspirația vine scriind. Pur și simplu, m-am apucat de scris și cuvintele au prins să umple foile albe.
DG: Şi de ce aţi scris un roman şi nu versuri? 
MAN: Scriu și versuri, dar le țin pentru mine...
DG: Să ne așteptăm și la o carte de versuri?
MAN: Da, dar nu în viitorul apropiat.
DG: Romanul „Îngeri rătăciţi” are ca subiect istoria contemporană. De ce? V-a marcat cumva această perioadă?
MAN: Categoric, da! Revoluția română m-a impresionat prin jertfa tinerilor, iar la mineriade am participat personal deși eram încă un copil.
DG: Romanul are un titlu care intrigă – Îngeri rătăciţi. Ce vreţi să spuneţi, de fapt, prin acest titlu?
MAN: Este vorba despre copiii instituționalizați ce își caută drumul prin viață, Îngeri Rătăciți, pe care societatea ar trebui să-i ajute, deoarece de fapt, astfel, se ajută pe ea însăși.
DG: Am citit precum că aţi donat drepturile de autor la acest roman unor copii defavorizaţi. Ce v-a motivat să faceţi aşa un gest şi de ce?
MAN: E o imensă ipocrizie să ne referim la societate de parcă ea ar fi ceva abstract de la care așteptăm ajutor, dar din care noi personal nu facem parte...
DG: Trebuie să recunosc că nu am citit încă cartea „Îngeri rătăciţi” deşi am citit multe referinţe bune în grupurile de lectură din România de pe o reţea de socializare (dar mi-am promis cât mai curând să mi-o cumpăr). Cum aţi reacţionat la aceste recenzii?
MAN: Cu recunoștință... Recenziile pozitive îți dau încredere, în timp ce cele critice te ajută să evoluezi. Atât unele, cât și celelalte, sunt binevenite.
DG: La finalul anului 2017 aţi lansat a doua carte, „Inocenţa păcatului”. De ce ar trebui să fie
citită?
MAN: De ce citiți orice carte? Pentru destindere și evoluție spirituală.
DG: Personal citesc cărți fie la recomandarea cuiva, fie în funcție de recenzii. Ori deja interesul ar fi?
MAN: Este vorba despre scopul suprem pentru care citiți cartea. Chiar dacã o citiți la recomandarea cuiva, tot pentru destindere și evoluție spiritualã o citiți, nu?
DG: Urmărindu-vă activitatea în mediul online, aţi promovat romanul „Îngeri rătăciţi” la diferite evenimente din România? În Chişinău v-aţi propus să veniţi?
MAN: Din principiu nu refuz nicio invitație. La primul eveniment serios, organizat cum se cuvine, la care voi fi invitat, voi răspunde prezent.
DG: Ce aşteptări aveţi în anii următori?
MAN: Liniște sufletească... Fără ea, nu există nimic...

DG: Mulțumesc pentru interviul acordat.
MAN: Eu vă mulțumesc.

Dacă v-am intrigat, câteva recenzii la romanul „Îngeri rătăciţi” citiți aiciaici și aici.
În ceea ce privește romanul „Inocenţa păcatului”, două recenzii puteți citi, aici și aici.

Sursă foto: facebook.com, libris.ro


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu